home

De Praktijk heeft zorg voor cliënten

Door samen te werken vergroten we de kans op succes. Daarom luisteren we naar de wensen van onze kinderen, jongeren en hun ouders en familie om de zorg zo goed mogelijk af te stemmen.
In gesprek gaan met cliënten doen wij op verschillende manieren: in het contact tussen cliënt en hulpverlener, in de cliëntenraad en via het Parlanpanel.
 

Uw vraag of verbetertip helpt ons

Parlan Jeugdhulp, waar De Praktijk een onderdeel van is, heeft een regeling voor het indienen van klachten. Uw vraag of verbetertip kunt u gemakkelijk doorgeven. Wij zoeken binnen 5 werkdagen contact met u.

Hoe u een klacht indient staat in de flyer "Parlan neemt klachten en tips serieus".

We reageren binnen 5 werkdagen op reacties via facebook of twitter.
 

Leveringsvoorwaarden

Algemene voorwaarden zijn de kleine lettertjes in een overeenkomst tussen een cliënt en de organisatie die zorg verleent. In dit geval dus het behandelplan.
Het zijn algemene afspraken over o.a. rechten en plichten van de hulpverlener en de cliënt.
De Praktijk gebruikt de algemene leveringsvoorwaarden voor de GGZ 2017.
Die zijn geschreven door GGZ Nederland, Consumentenbond, Landelijk Platform GGz en Patiëntenfederatie Nederland.
 

Verwijsindex

De verwijsindex is een landelijk systeem waar professionals kinderen en jongeren in registreren, over wie zij zich zorgen maken. Ook De Praktijk doet hieraan mee. Wij melden de naam, geboortedatum, adres en woonplaats. U kunt eventueel bezwaar aantekenen bij de gemeente.
De website Meldcriteria.nl geeft een overzicht van redenen om een kind of jongere aan te melden bij de Verwijsindex.
 

Op de website van Parlan, waar De Praktijk een onderdeel van is, staat meer informatie over hoe wij omgaan met privacygevoelige gegevens.

 
 
 

Onderdeel van

Parlan

Adresgegevens

Amperestraat 2-6
1817 DE Alkmaar
T: 072 514 76 30
E: info@depraktijk.nl

Volg ons